pollen

30 May

I år spurte jeg mamma om vi ikke kunne blante blomster i blomsterkassene ute på verandaen, siden jeg syntes det er så fint. Jeg kan aldri huske å ha hatt blomster der før, selv om vi har bodd her i snart 15 år. Det eneste jeg vet blomsterkassene er blitt brukt til er som askebeger på festene mine… Mor dro i vei til plantasjen, kjøpte blomster, jord og alt man trenger, og  samtidig dro hun med seg et supersøtt bordogstol-sett. Egentlig hadde jeg forventet at det var jeg som måtte styre og stelle, men mamma vasket ned hele verandaen, skrudde sammen møbler og planta blomster – og det ble såååå fint. Det jeg ikke tenkte på var at med blomster kommer pollen, og pollen er gul. Så da er verandaen vår blitt gul, da. Jeg hadde tenkt til å sette meg der i sola nå, og spise hjemmelaget is – men jeg har ingen planer om å bli gul i rompa, ei heller om å vaske akkurat nå.

Si "HALLO" til meg!

